Onsdag den 18 mars

I dag har jag varit på besök till sjukgymnasten, på Axis (till han som gör inlägg i skorna) för att få hjälp med min onda häl som bara blivit värre med tiden, jag hade hoppats på att det skulle bli bättre av sig själv men så blev det inte. För ca: 1 år sedan skaffade jag riktiga inlägg, de var bra men nackdelen med dem var att det var så svårt att hitta skor som de fick plats i så då blev det att jag har fuskat med dem, tyvärr!!. I dag slipade han av dem lite så att det ska gå lite lättare med att hitta lämpliga skor. Diagnosen jag fick i dag var att fettkuddarna som man har för dämpning under hälarna, att jag har trampat sönder dessa på den onda foten så att jag nu går på hälbenet, så då fick jag en förklaring till smärtan , han sa att man kan få detta att läka ihop men då måste jag ha inläggen från morgon till kväll, äta en kur med antiinflammatoriska tabletter på 2 veckor+att helt sluta med promenader under en tid framåt, men cykla fick jag göra så nu är jag på gång att kolla efter motionscyklar, och har nu fått syn på en lämplig sådan så nu håller jag tummarna för att den snart ska bli min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0