Barnvakt

Lördag den 12 september var Peter Susanne och Jag barnvakt till lilla Alma nere i Haddäng. Lars-Erik och Elisabeth skulle åka till skogen för att lasta och hämta ved som min pappa och min farbror tidigare huggit. Det gick bra att vara barnvakt, fast Alma börjar att skaffa sig en egen fri vilja. Susanne och jag gick en promenad med barnvagnen då somnade hon nästan direkt, vi tänkte ta en riktig långpromenad men det blir ju nästan aldrig som man tänkt sig för det började att regna så vi fick vända hemåt igen, när vi kom hem letade vi igen regnskyddet till vagnen och drog på det så att Alma skulle kunna fortsätta att sova i vagnen en stund men se det gick inte alla för just när vi var färdiga med det så såg jag två blå pigga barnögon i vagnen, så då var hennes sovstund slut. Alma har blivit så stor och duktig nu, hon sitter i sin matstol en stund i bland, och ibland så får hon prova hoppgungan lite,hon har även börjat att smaka lite mat, hon har ätit en liten bit potatis och även smakat på en bit banan,hon tyckte bäst om bananen. Nu börjar hon även leka lite med leksakerna som hon fått. Visst är hon jättesöt! man kan inte se sig mätt på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0