Boksläpparfest

Fredag den 11 sep var vi bjuda på boksläpparfest på Radjos restaurang i Hudik, det var Glada Hudik teatern som gav ut sin bok Shaken (not störd). Som ni ser på bilden nedan så var röda mattan utrullad och vi blev bjudna på bål som välkomstdrink. Det blev en riktigt stor fest Ca: 380 personer hade anmält sig så det var rejält trångt därinne. Peter och jag hade den turen att få plats vid Vip bordet med teatergänget, annars var det mest ståplatser som gällde, vi blev bjudna på god mat och till present innan hemgången fick vi varsin bok, boken hade Petter Karlsson skrivit han är journalist och hade många år jobbat på Expressen, nu hade han följt Glada Hudik Teatern under flera år och genom de mötena så kom boken till. Jag har hunnit läsa delar ur den och tyckte faktiskt väldigt bra om den, det finns både sorg och glädje i den, och det avsnitt som berörde mig allra mest var det som handlade om Niklas Johansson den envise kämpen som tyvärr inte längre finns här hos oss, han avled 2003 bara 25 år gammal. Det som jag tyckte var synd med boken är att den handlade om bara några utvalda personer inte ens en bild på hela ensamblen finns med. Jag tycker att det skulle ha funnits en liten presentation av alla deltagare i teatern för alla personer är ju lika mycket värda, och Per Johansson brukar ju säga att i Glada Hudik teatern duger man som man är, så jag känner att presentationen av alla i teatern saknas. Festen räckte fram till 02.00 men vi stannade inte så länge vi var nöjda att gå därifrån vid 21.30. Vi skjutsade hem Susanne, själv åkte vi till stugan och sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0