Våren gör intåg

Idag har Peter bytt till sommardäck på min bil, han märkte att fälgarna till sommardäcken var alldeles svarta speciellt de på framdäcken så då skurade han dem med en diskborste, han fortsatte sedan med att tvätta bilen  och när allt var klart var han och kollade luften i däcken också, ja som ni förstår så är han en riktig pärla, min lilla lyckopärla..... som ni förstår så känner jag mig mycket glad, blev sedan inte så lycklig när jag såg smutsiga kattspår på bilhuven grrrr.... Peter och jag var ut på en promenad jag gick den kortare rundan medans Peter valde den längre, beställde lite tussilago av honom när jag visste att de växte just där han skulle gå, så då hade han några stycken med sig hem som nu står och pryder vårt köksbord. I dag har jag även planterat ut penséer i krukor som jag sedan placerat på altanen och på stora ingången på framsidan av huset. Jag lägger in lite bilder av vårblommorna. I morgon ska vi åka till Haddäng på dubbel födelsedagskalas då både Alma och Elisabeth fyller år med någon dags mellanrum så det kommer nog lite bilde rifrån kalaset framöver. Nu ska jag börja med att fixa till lite god middag som jag ska bjuda Peter på.

Kommentarer
Postat av: lena

Visst känns det som våren är här..när man får plantera ut lte vårblommor!

Ha en forts trevlig helg..Kram :)

2010-04-18 @ 12:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0