Helgen före flytthelgen

Susanne är hos oss i Frigge i helgen, jag hämtade henne i fredags när jag jobbat klart för dagen och det vi gjorde allra först var att gå till Telia butiken, vi tänkte öppna upp ett fast abbonemang men det gick tyvärr inte för vi måste ha lägenhetsnummer så då måste vi ta reda på det först, sedan fick han titta på Susannes mobil som hon nästan nys köpt men som börjat att krångla och det visade sig att det blivit fel på simkortet så då fick hon det bytt så nu fungerar den utmärkt igen, vilken tur. Igår var Susanne och jag och hälsade på på Friggesunds loppisen vi båda tycker att det är jättekul att gå på loppis, vi köpte ingenting men det fanns jättemycket saker att välja på.I dag hade vi kommit överens om att Peter Susanne och jag skulle åka ner till Haddäng och hälsa på Alma, hennes mamma och pappa och gammelmorfar dvs. min pappa. Vi blev bjudna på mat av pappa han hade stekt kotletter det smakade bra, vi var ute och tittade på hästarna också, Alma har ju redan fått en egen häst en Shettlands ponny, och Lars-Erik har också köpt en häst en likadan så nu har de sällskap av varandra, de leker och busar för fullt, vi var även ut på logen och tittade på Susanes flyttlass som ska åka iväg till Forsa till helgen. Susanne fick trasmattor i dag av Elisabeth, hon fick välja på några fina mattor och hon fick även 2 st tavlor, så nu blir det några nya saker till lägenheten, och det bästa av allt vi fick ju träffa Alma och man förundras varje gång som man ser henne att hon vuxit så mycket sedan sist, ifrån början var hon lite blyg för oss men efter en stund så gick det bättre. Bifogar några bilder ifrån söndagens besök så att ni får se vad trevligt vi hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0