Morsdag 100530

Ja idag var det Morsdag och jag fick besök av Lars-Erik, Elisabeth och Alma, de hämtade även upp Susanne så att hon också kom med. Till present fick jag en jättefin trädgårdstomte, som ska få sin hedersplats i vår trädgård,det kanske blir min lyckotomte som kommer at skydda mig i framtiden. Vi hade bestämt sedan tidigare att vi skulle göra en liten utflykt till Gröntjärn som ligger ovanför Ängebo, vädret var skiftande men vi klarade oss turligt nog ifrån regn. Vi packade med en engångsgrill korv, korvbröd och dricka och hade det riktigt mysigt vid tjärnens kant, men vi var inte ensamma, fler familjer hade kommit på samma idé som oss men vi fick plats allihopa. Till en början sov Alma en stund men sedan när hon vaknade var det full fart på henne hon lekte med kottar och hade jättekul med dem, hon var också sugen på att bada när hon stod vid tjärnens kant. När vi satt och fikade såg vi ett underligt djur som kom och sprang förbi en bit bort vi är inte riktigt säkra på vad det var för djur men vi tror att det var en utter. Vi hade det riktigt mysigt där vid gröntjärn. Efter mystunden åkte vi hem til Frigge och fixade till lite mat så nu är man riktigt mätt och belåten. Lägger in lite bilder ifrån dagen.

Kommentarer
Postat av: larsa

Det är ett trägårds troll!

2010-06-03 @ 18:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0