Almas första Jul 2009

Hej! på er allihopa och god fortsättning på Julen. I år var det Almas första jul och det var jättekul att få fira den med henne. I Tisdags kväll hade vi lilla Julafton här i Frigge och den firade vi med  Frida, det blev ingen typisk julmat den kvällen utan då beställde vi varsin pizza, och vi var nog inte de enda som åt pizza den kvällen för det var världens kö på pizzerian, det blev en trevlig lilla julafton, lägger in en bild på Peter och Frida.
Riktiga Julafton firade Peter och jag på olika håll, först jobbade Peter och efter jobbet åkte han till sina föräldrar i Edsbyn, där firade han jul med sina föräldrar, syster och hennes kille, han har berättat att de hade en riktigt trevlig och fin julafton.
Susanne och jag åkte som sagt var upp till Haddäng i Gnarp till mitt föräldrahem där Alma nu bor med sina föräldrar, så då firade vi jul med dem, min pappa, farbror och Elisabeths pappa och hans sambo var också tillsammans med oss, det blev en mycket trevlig julafton, vi hade kommit överrens om att ha ett litet knytklas så vi hade alla någonting med oss, så vi åt oss riktigt mätta (nästan Övermätta). sedan hade vi Julklappsutdelning, i år hade vi tomte också, Alma belv först lite rädd för tomten hon tyckte nog att det var en konstig gubbe med långt vitt skägg, men hon vande sig fort så henes gråt blev inte långvarig. Alma var vaken nästan hela julafton hon sov bara några små stunder, hon kände kanske på sig att julafton är en riktigt speciell dag. Alma var så fin den här dagen hon hade blå klänning och vita tajts och body och så hade hon ett fint gulligt halsband, ja hon är för söt.
Susanne och jag övernattade i Haddäng vi sov över i pappas vardagsrum, det gick alldeles utmärkt.På Juldagen fick Susanne följa med Lars-Erik, Elisabeth och Alma till till Lars-Eriks och Susannes pappa Mats och hans fru Ulla då de var ditbjudna på mat, Susane övernattade där och åker hem till Hudik på Annandag jul.
Ja Julen blev riktigt trevlig det här året också,och jag ska medge att det var mycket svårt att skiljas från Alma på Juldagen. Lägger in lite bilder från julen, så ni får dela vår julglädje.
Många Julkramar till er alla // Gun

 


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej, vilken härlig jul du haft, visst är det kul att träffa barnbarnet, jag hade mina två gullungar här och det var så trevligt. Vi var åtta vuxna och två barn och det gick alldeles utmärkt. Jag är lite avundsjuk på dig som lägger upp lite kort på nätet, jag får nog börja jag också.

Må så gott! Vi hörs snart. Kram

2009-12-27 @ 22:54:26
Postat av: Marie-Louise

Vad underbart att Du har fått glädjas med Dina Nära och Kära, det är Du värd. Hon är allt en riktig skönhet lilla Alma. Är det "Tarmes" goding? Tack för julkortet. Stor Kram!!!!

2009-12-28 @ 12:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0